25 maart 2007

Trainingsweekend

Vrijdagavond,

45 kilometer gefiets @21 km/uur, beetje zijwind, toch vrij zwaar omdat ik het niet gewend was.
Daarna, met de loopgroep een verkenningsloopje in de donkerte, rond Ees. Er waren weinig lantaarnpalen dus we moesten ons beperken... toch nog 6 kilometer rustig gelopen met wat oefeningetjes.

Zaterdagochtend, een oriëntatieloop, zo'n 11 kilometer en veel nadenkwerk. Maar voor mij een heel rustige training. Ik sta hier wat te staan (rechts).



Zaterdagmiddag, ook een vrij rustige training, met een aantal keren 'de Gletsjerkuil' genomen. Voor mij zo'n 7 kilometer rustig met een paar versnellingen. Voor de anderen niet! Ik had me wijselijk uit de tweetallen gehouden en beperkte me tot het geven van aanwijzingen, eigenlijk heb ik mezelf dus gedrukt!
Daarna zelf nog 8 kilometer op 15 km/u gelopen, voor een totaal van 26 deze dag!

Zondagochtend 16 kilometer inclusief wat oefeningen, maar verder heel rustig/langzaam gelopen (oh ja, wel zelf 8x30-40 seconden 'vlot' om de benen voor te bereiden op de middagtraining). De oefeningen:

Daarna, voor mezelf het trainingshoogtepunt: 6.5 kilometer in 24.10, een soort tempoloop. De eerste 3 kilometer ging in 11.26, toen 500 vlot, toen de tweede 3 in 10.56, erg soepel. Een totaal van 24 kilomeer deze dag, en...

Ja ik moest nog terugfietsen! ruim 40 kilometer windmee dus gemakkelijk, en daarna was ik moe.

POV

2 opmerkingen:

Anoniem zei

"Een totaal van 24 kilomeer deze dag"

Een Freudiaanse vertyping is dat ;-)
pff wat een weekend, en die 6,5 ging wel erg hard!

paul oude vrielink zei

Ja het ging erg goed, maar, zeer relaxed want vaak 9 a 11 km/uur meelopen met de anderen, is voor mij een lekker ontspannen wandeltempo.

En die 6.5, ja, ik had 's ochtends (vergeten op te schrijven) nog 8x 30 a 40 seconden vlot (17 km/u) gedaan, om het tempo weer te pakken.

Die 6.5, ik dacht iets boven de 15 km/u te lopen maar tot mijn verrassing tegen de 16, en terug nog sneller... ik krijg visioenen van sub 36 op de klap tot klaploop op mijn netvlies.

Benen voelen uiterst goed, het enige gevaar zijn blessures als ik overmoedig te hard ga.