14 maart 2007

weer in training, super(zere) benen

En dinsdagavond toch maar even naar de Groninger atletiekbaan.

6 kilometer inlopen (ik was iets te vroeg;-), Wat oefeningetjes, die er eigenlijk wel een beetje inhakten op de nog gevoelige pezen en banden, dus ik heb me gedrukt, en 6x1200 in 4.44/47/44/33/34/38, pauze 1.20. Die serie ging erg gemakkelijk, ik had het gevoel dat alles 'marathontempo' was. En ja, dan kom je uit op 2.40. Maar laten we niet op de zaken vooruitlopen!

Woensdagavond: loopgroep. Beetje rennen, wat oefeningetjes, lekker. "Student-trainer (cursus trainer loopgroepen)" Dik (ja die van de discussie rechts) heeft ons aan wat leuke oefenstof onderworpen, met bij elke oefening de toevoeging om 'licht te lopen'. Hij deed het zelf voor en stuiterde als een pingpongballetje over de baan... met zo'n manier van lopen raakt er niets beschadigd en kun je heeeeeeeeeeeeeeeeeel ver lopen. En dat doet hij dan ook!

Donderdagavond: duurloopje van 12 kilometer met daarin 4x1000 4.10, en nog 1000 3.48. 't voelt allemaal wat strak. Wel heb ik geprobeerd 'licht' te lopen.

POV

Geen opmerkingen: