03 mei 2011

lichaam en geest

Alles is een. 1 Universum.

Dan komt de mens. Die deelt alles op: lichaam, geest, ik, jij, goed, kwaad, god, hel. Dat is allemaal denkbeeldige indeling; alles is toch 1.

Maar nu even terzake.

Ik voelde me niet gemotiveerd, geen zin om te trainen. Ook het lopen van wedstrijden, het lijkt me niks, afgezien van het hazen dan. Maar dan de training van vanavond:



Opeens rolde er een hele mooie training uit, 4x2000 in 7.45/37/46/38, keurig op 10 km tempo, met 3 minuten pauze. Vooral goed om te voelen was, dat mijn benen nu eens niet 'zwaar en moe' voelden, maar heel krachtig en fris. Ik werd niet moe en een vijfde of zesde 2000je leek me ook niet onmogelijk.

Ik denk dat dat goede gevoel in benen, komt door extra myoglobine die gestimuleerd is door de ijzerpilletjs die ik nu al een week of neem.

Anyway, lichaam is goed, en vanzelf komen er ook weer ideejen over wedstrijden in de geest. Maar eerst nog maar eens wat goede trainingen.


POV

Geen opmerkingen: