15 mei 2011

Was ik maar een Belg

Want de Belgen hebben Mentaliteit.

Althans, volgens Dik J., (onder de loopgroep welbekend omdat hij vier jaar geleden bij ons trainersstage liep).

En hij kan gelijk hebben.

Want wat die eerste belg, Geert Stylen, liet zien tijdens de 24Uur van Steenbergen, was mentaal heel sterk: het laatste uur van de 24 uur, nog 12 km/u lopen.... voor een totaal van 248 km. En Belg nummer drie, met tegen de 230 km, stond naast onze (G, J, P) tent. We waren er meermalen getuige van dat hij iets zei in de trant van "ik stop NU we gaan NU naar huis", en een kwartiertje later toch weer in een 11 km/uur soepel tredje voorbij kwam zetten.

Ikzelf was mentaal niet sterk. Ik had me p de 6 uur ingeschreven, met als idee: 3 uur 36 kilometer en daarna zien we wel. Het werd 2 uur 22 kilometer en daarna stoppen. Slap natuurlijk. Voor de eerlijkheid noem ik ook even het rijtje excuses: in 3 nachten totaal 10 uur geslapen; hoofdpijn tijdens lopen; pijn in linkerbovenbeen; pijnlijke enkel; maagkrampen/toiletbezoek tijdens de 22 kilometer. Maar dat mag geen excuus zijn. Die Belg liep de 24 uur zonder slaap, voor hoofd/spierpijn heb je tegenwoordig pijnstillers. Dus.

Mentaliteit had wel G., die een keurige 54.485.30 meter liep in 6 uur, en J. die ondanks uiterst pijnlijke enkel toch nog de moed vond om na de nacht, nog drieenzeventig extra kilometertjes te klokken tot een totaal van ruim 123 kilometer.

Verder ontmoette ik nog Peter S., alias 'goeroe'. Mijn eerste woorden na 2 jaar niet gezien te hebben waren dan ook 'Ha Goeroe!' en een fotootje volgde.



... ja alle kenmerken van een guru, wit enigszins lang haar... De zondagochtend hebben we nog lekker een halfuurtje bijgepraat. Hij vertelde o.a. over de 55-jarige deelneemster die nog tot 196 kilometer kwam dit weekend. Ze was 7 jaar geblesseerd geweest, en nu, na nauwelijks een jaar trainen, weer terug op topniveau. Leeftijd zegt dus niets.... Tot over een jaar Peter!


POV

ps. maandag bleek ik helemaal hersteld, nog klein stukje hometrainer gedaan.

pps. Dik vond vooral mijn 'filosofische inleidingen' op mijn blog interessant. Dit moedigt mij aan om een stapje verder te gaan. Binnenkort zal ik dan ook meer controversiele uitspraken doen zoals "blessures bestaan niet".

Geen opmerkingen: