24 maart 2012

een lange en interessante dag

Begon met de loopclinics informatiebijeenkomst, met 30 deelnemers, schema's toelichten, vragen beantwoorden, mooi...

Toen de Leekster Lente loop. Ik heb niet met de wedstrijd meegedaan maar met de 5 km trimloop, samen met zoon, die zijn eerste 5 kilometer ooit liep! En dat was te merken, het was toch wel erg lang. En onderweg nog even schaapjes gekeken, proberen slootje te springen, zoeken naar routes om af te snijden, lekker lang gewandeld tot we bijna ingehaald werden door de laatste deelneemster. Toen toch maar even wat gang gemaakt, en via een verpletterende eindsprint nog een oude man ingehaald. En mij voorgebleven natuurlijk. Ik was niet die oude man. Of...

Mijn benen begonnen al aardig brak te worden, eerst de ochtend staan, toen nog langzaam hardlopen wat zwaarder is dan snel hardlopen.

Een uurtje plat, voor mijn voorgenomen duurloop. Want vandaag 'moet' ik 30+ km lopen anders klopt het schema niet meer. En dit is de laatste lange loop waarin het nog 'pijn' mag doen, spierschade is in 3 weken we te repareren.

Na twee kilometer wilde ik eigenlijk omkeren want het ging nie makkelijk. Maar toch doorgelopen, en het ging geleidelijk beter. Na twaalf kilometer in 56.30, vroeg ik me af waarmee ik bezig was. Een tsunami van redenen om te stoppen golfde over me heen. Gewoon niet op ingaan natuurlijk... gewoon doorlopen. 20.2 km in 1.35, en een korte schoenenwissel/drinkpauze, en verder. Ook hier: niet nadenken gewoon doen. Uiteindelijk totaal 34 km in 2.40 gelopen, was ik zeer tevreden mee. Wel wat spierpijn nu. Misschien te ver gegaan...

POV

ps... vandaag dus 40 km gelopen en allemaal loop activiteiten. Het gebeurt niet vaak maar ben nu even helemaal uitgekeken op hardlopen. Bwah.....

Geen opmerkingen: