25 maart 2012

elke dag even een berichtje

Want nu, zo'n 3 weken voor Rotterdam, wordt het spannend.

Gaatie het redden om in vorm te zijn? Ik heb alle trainingen kunnen doen, nu tijd voor nog wat meer lange continue stukken snel. Mijn enige twijfel is het aantal looptrainingen: afgelopen week 3 lange looptrainingen (34/22/14) en 3x fietsen (aeroob equivalent 50km), misschien niet genoeg lopen, misschien juist de gouden greep. Ik wijzig mijn aanpak niet meer want de benen zijn te goed. We zullen het gewoon zien in R'dam. Ik ben al zeer tevreden dat ik op deze goedwerkende trainingsaapak ben terechtgekomen.

Vandaag een rustdagje, 25km losfietsen (buiten uiteraard), beetje spierpijn.

Komende twee weken is het plan om nog een vrij lange loop te doen waarvan een deel vlot, bijv 14 km op 12 per uur en daarna 18 km op 14.5 km/u. Om te wennen aan lang snel lopen. Alternatief is de aan PI gesuggereerde training van 12x1000 vlot / 1000 rustiger (4.05 - 4.35). Even over denken.

Maar eerst dinsdag afwachten, kijken of ik hersteld ben. Waarschijnlijk wat marathontempo's, aantal keer 1200 of 1600 ofzo in 15.x km/u.

POV

ps..ik moet altijd toch nog ook een of andere vage text typen. Ok, iets over wilskracht, wat ik toevallig las. De wilskracht van het aapje dat een bal uit een pot wil halen. Hij komt vast te zitten want hand + bal is te groot voor de opening van de pot. Zo vangt men aapjes. Teveel wilskracht en je raakt gevangen. Of overtraind. Weinig wilskracht is soms beter, je ziet meer alternatieven, oplossingen... hmm...

Geen opmerkingen: