30 december 2006

Een lange duurloop... en Jacob Vos heeft gewonnen!

Gisteren, een korte training om mijn hoofd even leeg te maken:
9x200 in 42 (schatting) en 2x500 in 1.55, en 8 km volgemaakt.

Daarna een Glühwein gedronken. Dat had ik niet moeten doen: binnen een kwartier na het drinken begon ik hoofdpijn te krijgen, en dat duurde de hele nacht door. Ik kon slechts van 12 tot 2 slapen, de rest van de tijd lag ik wakker met hoofdpijn, een soort migraine-achtige pijn. Paracetamol hielp niet goed, en ja... ik wilde vandaag eigenlijk wél een halve marathon in 'vlot tempo' lopen (1.24-1.25).

En ach, een beetje slaaptekort, niets van aantrekken. Gewoon lopen.

Er stond flink wat wind in Blijham. De eerste 7 km gingen in iets boven de 15 km/u, tegen de wind in. Toen werd ik moe en moest ik van een groepje af. Na 10-11 km draaide het parcours richting wind-mee, en ging het weer beter. De 11 km in 45.15, en ik had een laatste snelle 10 in gedachten waardoor ik rond de 1.25.00 zou uitkomen. Maar mijn kuiten wilden dat niet. Een felle steek bracht me tot stilstand, en slechts door om de kilometer even te rekken en ontspannen kon ik de afstand uitjoggen, in netto 1.32.15 (bruto 1.36 ofzo).

Jacob Vos (atleet die ik train, zie (binnenkort) ook een voorbeeldschema hier rechts), heeft de wedstrijd gewonnen in 1.16.30. Gezien de wind en gezien de voorsprong op de tegenstanders goed!

Hartslagen: eerste 7 km HF147, 7-12 km HF138 (13.5 km/u), rond 16 km HF117 bij 12.5 km/u.

Eigenlijk heb ik dus een prima duurloop gelopen 7 km D3, 5 km D2, 9 km D1, na afloop nergens blessures, en het patatje smaakte heerlijk!

POV

Geen opmerkingen: