23 december 2006

en nog een keer van hetzelfde

8 km in 34.00, bijna hetzelfde,

en waarom, vraag je je dan af? Waarom geen tempo's of langer of korter?

Mijn antwoord: geen idee.

Ik wilde gewoon even lopen, en mijn benen liepen deze afstand en snelheid, dat vonden ze prima. Ik keek slechts verbaasd toe.

Morgen of overmorgen ga ik proberen 18-20 kilometer te lopen, waarvan de laatste 3 zwaar zullen zijn. Mooi werk.

Soms vraag ik me af wat een 'trainingsschema' eigenlijk is. Een plan wat je gaat doen, een voornemen, een zekerheidje omdat je anders te weinig hebt om je zeker te voelen? Hoe heilig moet een schema zijn? Mijn eigen schema's zijn vaak eerder een gevoel dan een concrete uitwerking: 'volgende week veel lopen' of 'een paar harde trainingen'. Mijn schema voor 'Blijham' komende zaterdag (ik wil daar 10 km meelopen op hoog tempo en daarna evt wat haaswerk verrichten) is: 'een paar dagen veel, een paar dagen rust'.

pov

Geen opmerkingen: