05 juni 2007

een gebrek aan melkzuur...

Vanavond gelopen, gehaasd door Marco Glastra, speciaal voor deze training overgevlogen uit Zuid Afrika...

2x 1000/600/200, pauzes 2 minuten, seriepauze 5 minuten.

in 3.26/1.55/34, 3.23/1.56/36

Het ziet er redelijk vlot uit maar het ging moeizaam. De techniek was ver te zoeken, souplesse was afwezig. Waardoor dat kwam weet ik niet, het zou kunnen dat de snelle training van vorige week nog niet uit mijn benen verdwenen was. Wat duurt het als veteraan toch lang om te herstellen van harde trainingen!

Hartslag liep op tot rond de 162, niets bijzonders voor dit type training.

Het leek ook alsof ik geen 'kracht' had om harder te gaan. Misschien kon ik vandaag niet voldoende mijn anaerobe vermogen aanspreken, niet voldoende lactaat aanmaken om de motor op te stoken. Misschien wilde het lichaam dat niet omdat het nog niet voldoende hersteld was. Je weet het soms niet...

Geen opmerkingen: