10 juni 2007

rustig trainen, en parcoursje gemeten

Vanochtend: een korte loop, iets last van voet, rustig aan, 10 kilometer


Vanmiddag zag ik een bericht dat de halve van Groningen dd 17 mei, "600 meter te kort zou zijn".

Een mooie gelegenheid om eens in het zonnetje richting Groningen te fietsen, bij vrienden langs te gaan, en ook natuurlijk even het lusje Parcours te fietsen.

Ik heb een ge-ijkte kilometerteller op mijn fiets, indertijd geijkt op de 10 kilometer van Winschoten (de Run) welke exact goed is. Toen 5 kilometer uitgezet, welke nu nog precies klopt op mijn teller.

Het grote rondje gefietst, precies volgens het loopparcours (binnenbochten van kruisingen etcetera). Ik kwam uit op 7.31 a 7.32 kilometer. Ook heb ik het kleinere lusje van de eerste ronde gemeten en na enig rekenwerk bleek dat rondje tussen de 1.10 en 1.11 kilometer korter te zijn dan de grote ronde, dus 6.20 a 6.22 kilometer.

Totaal afstand minimaal 2x7.31 + 6.20 = 20820 meter
maximaal 2x7.32 + 6.22 = 20860 meter.
Dus 240 a 280 meter te kort.

Ik vermoed dat ze bij het eerste rondje één doorsteek in het park te vroeg hebben genomen, want 1 doorsteek verder is 200 meter extra wat de afstand vrijwel kloppend zou hebben gemaakt EN het eerste rondje precies op 4 mijl zou hebben gebracht.


Bovendien: 1e km 3.34, 2e km 3.34, 3e km: 3.00 waar ik 3.40 verwachtte, overige km's weer goed. Dit betekent dat men eerder wel goed gemeten heeft en het 3 km bordje goed heeft opgehangen, maar ergens in het park zo'n kleine 200 meter is vergeten. Kortom: 40 seconden te kort. Mijn 1.19.53 zou dan 1.20.33 zijn, net geen veteranen PR op 4 seconden.




Tot zover mijn onderzoek,

ben benieuwd waar de organisatie mee zal komen


POV

Geen opmerkingen: