24 juni 2007

en zoals voorspeld...

Hallo geïnteresseerden,

Het was een leuk dagje, die 800 (en 300 in de estafette) bevielen best, de 1500 was zwaar.

De 800: openen in 34, eerste ronde 68, toen 1.43 en na zevenhonderd werd het zwaar en 2.18.1 was het resultaat. Ik heb een seconde laten liggen om me nog iets te sparen voor de 1500 die een half uur later zou zijn.

De 1500: hievan ging de eerste 300 gemakkelijk in 55, daarna werd het opeens erg zwaar, de 1000-passage lukte dan nog wel in 3.10 maar een laatste snelle ronde zat er niet meer in: 4.49.1. In deze race hoorde ik iemand nog wel roepen, tegen een tegenstander die net achter mij liep "je kan hem pakken, hij heeft al een 800 in de benen", dat lukte dus mooi niet....

En toen lekker uitrusten, wat eten, koffie, kijken naar de inspanningen van ons team...

Tenslotte mocht ik nog een 300 lopen in de Zweedse estafette: dit is een 400-300-200-100 estafette. Mijn 300 werd geklokt in 45.3, waar ik verrast door was, ging goed! En zo kan ik mij Masters-PR lijst weer bijwerken en na een vette patat was onze dag redelijk geslaagd. Waarschijnlijk zijn we niet door naar de finale van clubteams, maar okee.. volgend jaar doen we dat dan maar.

POV


ps
trainingstechnisch gesproken, het probleem bij vooral de 800 en 1500 was dat mijn benen erg zwaar werden, terwijl ademhaling nog geen probleem was. Ik mis kracht, vermogen voor die korte afstanden.
Enkele trainingen zoals 4x200 met 3 of 4 minuten pauze, of 8x100 in 14-15 en dergelijke, na dergelijke trainingen zal een 400je onder de 60 seconden niet meer onmogelijk zijn!

Deze trainingen ga ik de komende paar weken dan ook nog doen, gewoon om eens goed aan de snelheid te werken. Daarna, in het najaar dan weer rustige duurtraining...

1 opmerking:

Anoniem zei

En na zo'n heftig dagje al 4 dagen rust ?