01 juli 2007

nog eens drie dagen

Vrijdag heb ik een duurloopje gedaan,zo'n 10 kilometer in 46 minuten. Hierin zaten overigens wel 6x500 in 2.00 a 1.50, dit ging erg soepel en gemakkelijk 'ondanks' de snelle training van gisteravond.

Zaterdag eerst 5x4 minuten vlot (ongeveer 16.3 km/uur), met een hartslag die hoog kwam voor deze snelheid, 159. Daarna nog 3x1000 in 3.41/41/34. Dit ging eigenlijk vrij moeizaam, en dat terwijl half mei dit als starttempo voor een halve marathon erge gemakkelijk aanvoelde. Ik denk dan ook dat ik 'conditie ben kwijtgeraakt' door mijn weekgemiddelde van 80 naar 50 te laten zakken. Een halve marathon zou me nu niet meer in 1.20 lukken, misschien wel 1.24.

Vandaag eerst 's ochtends met de loopgroep een kilometer of 9, en tegen de avond nog zo'n 10 kilometer @12.5 km/uur.

Komende paar weken vakantie. Hoe de training zal gaan, weet ik niet. Misschien nog wat snelle dingen op de baan. Na de vakantie, vanaf augustus, wil ik weer meer kilometers gaan lopen om richting 1.20 of sneller te lopen, ergens in een halve marathon (amsterdam denk ik).

Geen opmerkingen: