14 oktober 2007

het herstelvermogen van het lichaam is groot

Vanmiddag tijdens Lornah's race gekeken en zelf op hometrainer gezeten: een uur, en geen spoor meer van vermoeidheid van de lange tocht van gisteren. Vanavond 14 kilometer inclusief 8x500 in 2.02, ging goed en gemakkelijk, hoewel de benen iets leger waren dan gisteren. Maar mijn mentaliteit was goed, ik heb 10% van de mentaliteit van Jacob Vos tot me genomen, en de uitwerking is al zeer goed!

In toaal 74 kilometer deze week, daarnaast nog wat fietstraining, een zeer goede trainingsweek!

POV


ps

de 4 mijl,
vroeger keek ik alleen naar de eersten, nu, als trainer van een loopgroep waarvan er 15 deelnemen aan de 4 mijl, weet ik dat er bij elk van de lopers, ofwel enorm snel, ofwel enorm langzaam, een vergelijkbaar persoonlijk verhaal of ervaring achter zit. Er is geen wezenlijk verschil in beleving, hoewel aspecten anders zijn. Iedereen STAAT er, daar aan de startstreep, en wil iets van zichzelf laten zien, hetzij keihard presteren, hetzij een sociaal gebeuren, of beiden, maar het is voor iedereen betekenisvol en onderling onvergelijkbaar.
pff... deze zinnen kwamen rechtstreeks uit de linkerhersenhelft, ik laat ze staan zoals ze eruit gekomen zijn!

Geen opmerkingen: