06 oktober 2007

nog niet echt fanatiek trainen,

maar toch, hier en daar wat dingen alvast voorbereiden:
- kopen tarwekiemolie, is zeer goede brandstof voor lange duurlopen. De stofwisseling van marathonlopers gebeurt in de benen, waar allerlei vetzuren worden verbruikt, en laten die nou juist in tarwekiem- (of lijnzaad-) olie zitten. Als je die niet ter beschikking hebt, kun je minder ver lopen en herstel je langzamer. Een gebrek aan dat soort stofjes zorgt voor zware benen, minder herstel, etc etc. Vandaar.
- vitaminepillen voor sporters kopen;
- pinda's en cashewnoten kopen;
- mp3 spelertje kopen voor tijdens de duurlopen.

De krachttraining heeft gezorgd voor 3 dagen spierpijn, ik ben er nu vanaf. De training is nog niet al te fanatiek of lang, wel ga ik als training nu 'harder' naar het werk en terug fietsen: zo'n 30 km/u waar het tot vorige week op een gemakkelijke 26-27 km/u lag. Verder, eergisteren 8 km en gisteren 10 km gelopen, niet te hard, 12-12 km/u.

Morgen een duurloop in de planning, ik denk aan 20 kilometer rustig.

*** correctie
20 kilometer met wat intervalwerk erin, 8x500 verspreid over de duurloop
na enig nadenken, denk ik dat mijn schema nogal een Verheul tintje gaat krijgen,
vanavond dan ook 16x1 minuut op hometrainer gedaan,
later meer hierover...

*** toevoeging
en inderdaad, 22 kilometer in 1 uur 43.14 gelopen, ging redelijk soepel. Als ik me niet had ingeschreven voor Rotterdam was ik na 12 gestopt, maar inspiratie dreef mij verder.

't is wel zo dat ik denk 'mijn god moet ik dan nóg 20 kilometer!' En ook nog veel harder...



tot zover...

Met Sportgroeten
Paul

Geen opmerkingen: