29 juni 2011

wel of niet over grens gestapt?

Dinsdag in de hitte getraind:

1600-1000-600 in 6.15/3.34/2.05,
daarna 200-400-600 in 42/84/2.07.

In totaal 4400 meter tempo. De eerste 1600 en 1000 ging probleemloos, eigenlijk voor het eerst sinds 5 weken dat zulke lange tempo's goed ginge. Maar daarna voelde ik wel iets (steek binnenkant linkerbeen) en misschien had ik die laatste 600 niet moeten doen, want dat leverde een naar mijn zin iets te felle pijnscheut op. Het lijkt alsof een of andere spier (?) 'in de kramp schiet'. Ik heb ook een beetje het idee dat e.e.a. met souplesse te maken heeft, ik had weinig tijd voor de warming up wegens (zie onder), en niet helemaal door en door warm (trainen in 35 graden betekent nog niet dat je spieren vanbinnen ook meteen helemaal warm zijn).

Maar verder ben ik zeer tevreden, omdat de met fysio Wim bedachte aanpak: rustig trainen, vooral letten op symmetrisch lopen, rug los houden; goed lijkt te werken. De trainer kon gisteren niets asymetrisch ontdekken aan mijn techniek en het zag er allemaal goed en krachtig uit.

Nog maar weer een tijdje rustig trainen. Maar als alles helemaal goed gaat, dan zaterdag in Assen een 5k lopen.

POV

ps... gisteren gehaast getraind omdat ik nog naar hoorzitting van gemeente Leek moest. De gemeeente wil schooltje "De Jonge Hondenhoek", een jenaplan school in Midwolde, op termijn sluiten. Gisteren konden we tegen de burgemeester zeggen dat we het er niet mee eens waren en dat deden we dan ook. Maar er lijkt niet al te veel aan te doen te zijn. Het is in coalitieakkoord afgetimmerd beleid.

Ik had sterk het gevoel dat hier ontastbare waarden (goed jenaplan onderwijs; enige aanbod in de gemeente; kwaliteit van onderwijs) minder belangrijk gevonden worden dan tastbare dingen zoals 'efficient inzet van middelen' 'dalende leerlingenaantallen'.

Geen opmerkingen: