27 mei 2012

meer training

Wat een fantastisch weer... en ook fantastisch loopweer.


Donderdag de clinic training 12km
Vrijdag rustdag. Want ik voelde mijn enkels na al dat offtheroad lopen de laatste twee dagen. Enkels.. zwakke plek.

Zaterdagochtend in het fantastiese weer eerst 30 km fietsen (59.00), 's avonds in het fantastiese weer 9 km hardlopen. Zonder enige moeitje liep ik 13 km/u.
Zondagochtend in het nog fantastieser weer liep ik 2x4 minuten snel, zo'n 17 km/u of nog iets sneller. In het tweede vierminuutje kwam Marc langszij waardoor ik dacht 'he gaat het toch niet snel genoeg', maar nadat hij te kennen gaf zich volledig geforceerd te hebben om mijn keiharde tempo bij te houden was ik weer gerustgesteld. 's Avonds nog even 25 km fiets T30. Maandag tochtje van 60 km iets rustiger, gewoon lekker touren. Na afloop vroeg ik me af: nog trainen? Want voelt zeer ontspannen gemakkelijk. Ik weet eigenlijk niet waarom, waar heb ik dat aan te danken?

Alles voelt optimaal voor een snelle 10k zaterdag. Alleen de enkel, voorzichtig, even oppassen. Plan: dinsdag tempo's (3x800-400-400 in T10k/5k/5k) dus 'hard'. Lijkt me de ideale training. Hier zullen alvast de kaarten geschud worden en de mentale voorsprongen gepakt. Geprognosticeerde tijden: 800 2.56, 400 1.25...

POV

ps... alles altijd onder voorbehoud. De toekomst is niet afdwingbaar hoewel sommige mensen dat altijd weer proberen.

Geen opmerkingen: