19 mei 2012

Gieten!

Een lekker wedstrijdje: 37.50 (in afwachting van officiele uitslag)


Het was lekker weer. Zon, een graad of 20 denk ik, perfect. Volgens velen te warm om goed te lopen maar ik vind het lekker, fijn, korte broek + singlet, veel beter dan al die nare koude winterdagen.

De wedstrijd zelf: "iedereen was er", vooral mijn categorie 45-50 was zeer sterk bezet.
Ik had, voor het eerst in mijn leven, en op aanraden van twee zeer gewaardeerde clubgenotes (die zeiden "niet zoveel nadenken, gewoon lopen!") mijn horloge niet omgedaan. Dus: puur op gevoel lopen.

De start: na even tempo zoeken zag ik een groepje met een aantal circa 37.00 lopers vlak voor mij, o.a. Por en Drent. Het liep allemaal soepel, eerst een rondje klinkerweg, niet al te erg, daarna in rechte wegen richting Gietens bos en heuvels. Linksaf, fietspad op, heuvels, na drie kilometer nog steeds goed. Ik keek eens op mijn pols, uit gewoonte, om daarna tijden te kunnen berekenen etc, maar: geen horloge. Dan maar gewoon op gevoel. Plaatsje zakken, plaatsje stijgen, en ja... het was toch wel warm. Voor mij vielen diverse lopers opeens stil, maar bij mij liep het lekker. Rechtsaf, gravelpad en licht windmee, kon ik tempo houden maar moest groep Por laten gaan. Ik durfde niet mee, ik was bang kapot te gaan. Had misschien toch wel mee moeten gaan. Maar ging verder goed en met een eindsprintje rond 37.50 gefinisht. 

Ben dus blij donderdag vooruitgedacht te hebben naar deze westrijd, en uitgestapt te zijn. Wat een wereld van verschil, qua parcours.

Bietensap: ik heb dat woens/donderdag wel gedronken maar omdat het te vies is heb ik vrijdag/zaterdag dit niet meer gedaan. Maar misschien zat er nog wat in mijn benen?

POV

ps... dit is een leeftijds(45+) PR, en er zit zeker en vast wel meer in. Ik zie wel een lage 37'er mogelijk. Even uitzoeken waar...
ps2... na afloop nog even nagepraat met een aantal 45+'ers, over 'hoe hard we vroeger wel niet trainden'.

Geen opmerkingen: