22 januari 2013

Duurblok bespiegelingen II

Vanavond: ik wilde 10x1000 a 16 km/u op loopband, maar de lichamelijke toestand liet dat niet toe. Anders gezegd: ik voelde me niet goed genoeg.
Daarom schema maar even aangepast, wat rustiger tempo, 5x3000 meter op 13.8/14.4/15/14/15.4, toch een lekker blokje, en liep aan het eind best goed.

Ik ben nu 'slechter' dan zo'n 2.5 week geleden. Toen denderde de topvorm door de benen. Nu niet meer. Nu ben ik moe. Ik zit midden in het duurblok.

Maar, alles zal goed komen. Marathontraining is hogere wiskunde. Je duwt het balletje zover onder water dat het maximaal op kan veren. En... hoever moet je gaan. Wat is nog verantwoord, wat is teveel... wanneer overdrijf je het duurblok.
Lastig te zeggen. Waarschijnlijk is het ervaring. Ik weet dat het lichaam een waanzinnig herstelvermogen heeft, vooral als je ontspannen bent en bijv. goed kan slapen en als je je niet druk maakt om dingen. Verder lijkt het ook een beetje op in een soort goed ritme zitten. Ofzo.

POV

Geen opmerkingen: