12 januari 2013

Mooie wetenschappelijke grafieken.

Het ego doet een stapje terug, zodat diepere waarheden de gelegenheid hebben naar boven te komen.

Ofwel: ik 'wilde' een 30 km duurloop doen maar ergens voelde iets niet goed. Het zou een soort geforceerde poging zijn om totalen te halen, er waren ook wat pijntjes. Ook, iets wat ik wel eens heb, dat ik 'te dicht op de training kom te zitten', dat je dan te weinig afstand hebt en in een soort trainingskramp terechtkomt. Daarom expres wat afstand gecreerd door de 30 te skippen en even in de sportschool, 6x1000 op marathontempo te lopen. Heel relaxed....

Bleek bij thuiskomst en klikken op het Masterplan rechts, dat ik geeneens dertig hoefde. Het plan klopt zelfs perfect: opvangen vermoeidheid en rustig trainen. 1-0 voor het plan.


Verder heb ik wat gegoocheld met excel, en een grafiek gemaakt die aangeeft waar ik sta in het duurblok:

Uitleg: ik wil in totaal 400km lopen (+running equivalent /aerobic equivalent fietsen), ik wil 90 kilometer in 'lange duurlopen' (langer dan 25 km) maken, dus 2x 32 en 1x26 bijvoorbeeld, ik wil 60 km op marathontempo lopen (ca 14 km/u), en 40 km op 10k-tempo.

Met zo'n indeling zitten alle componenten in het duurblok.


In de volgende grafiek relateer ik alle waarden aan 100% zodat het iets gemakkelijker is te zien waar ik sta.




 Te zien dat ik nog flink wat lange kilometers moet maken, ook marathontempo...
moet eigenlijk staafgrafiek zijn, dat komt volgende keer.


POV










Geen opmerkingen: