24 januari 2013

Topdag,

werk was erg druk, twee keer zoveel gedaan als normaal op een dag,
en toen ik thuiskwam 'moest ik ook nog trainen'.

Ik had in mijn hoofd zo'n 18 a 22 km waarvan een deel fietsen, binnen in de sportschool. Want om alweer in de kou te lopen, nee... na het inlopen (paar kilometer a 12.5 km/u) voelde ik me goed en besloot te proberen 10 kilometer intervals op 16 km/uur te lopen. Dit ging aardig, met een HF van 150 liep ik 8x1250 meter op 16 km/uur. Maar was vooral qua concentratie lastig.

Want voor het lopen van deze snelheid moet je continu letten op lichaamshouding, voldoende spanning in je hele lichaam zodat je nooit als een zoutzak neder zakt, maar vrolijk kaatsend gemakkelijk de 16 weet te houden. Dinsdag lukte dit totaal niet, vandaag ging het. Maar daar is alles ook mee gezegd.

Nu, na afloop, voel ik me eigenlijk meteen weer goed en uitgerust. Conditie okee.

En als laatste 'prestatie' haalde ik 601 punt op Fruit Ninja, 'arcade mode'.
Op mn zamzung.


Eind van duurblok is nu in zicht, zaterdag 10 en zondag nog zo'n 30 km in totaal lopen, daarna maandag 15 en dinsdag 20 ofzo. Daarna een weekje heerlijke tapering off, beetje lopen, beetje sauna, klein stukje tempo, herstellen, verder herstellen, nog meer herstellen....


POV

Geen opmerkingen: