24 september 2006

twee rustige trainingen, uit voorzorg

Ik heb last van:

achillespezen (of enkels, iets gevoelig), beide knieen (pezen eromheen, iets gevoelig, iets verdraaid of zo). Misschien ook een gevolg van de verkoudheid, weet ik niet zeker. Ik heb objectief gezien zachter getraind dan de weken ervoor maar toch wat last van dingen. Dus er kan iets onder de oppervlakte schuilen zoals een virus of een of andere onbenullige oorzaak (ik verdenk de krachttraining van 2 weken geleden ervan dat deze, hoewel vrij zacht, toch wat belasting gegeven heeft op diverse pezen).

en besloot om 'rustige intervaltrainingen' te doen. Die beslissing lijkt goed te zijn, ik voel me nu prima, de pijntjes zakken weg, en ik heb gedaan:

Zaterdagavond 8x400 meter in 89.5, pauze 40 sec dribbelen. Slalommend tussen de dronken Rodenaren door (Rodermarkt!).
Zondagochtend met de loopgroep 7-6-5-4-3-2 minuten 'vlot' en pauzes van 4 a 3 minuten. De 7-6-5 gingen met hartslag 145-150, de 4-3-2 met hartslag tot 155 (nog onder drempel).

Morgen een preventieve rustdag (laten we't even aanzien, en om even totaal niet aan hardlopen te denken).
dinsdag misschien toch 'iets snels' (alleen als ik nergens last van heb).

pov

Geen opmerkingen: