01 maart 2010

duurblok 2 krijgt vorm

Tot nu toe 85 kilometer in 5 dagen gelopen;

Vanavond 8x1300 T16.3 op loopband, HF152 tot 157. Ik voelde een goed marathongevoel, enkele lange snelle trainingen komen binnen bereik. Na totaal 16 km op loopband voel ik mij niet moe; ook geen last van knie.

In deze periode, zo'n 6 weken voor de marathon, vallen de zwaarste trainingen, en deze lukken eigenlijk alleen als je nergens last van hebt, geen blessures... Ik vind het de mooiste periode, je 'mag eindelijk' lange zware trainingen doen. Collega rotterdam lopers (zie rechts, Twitter) doen dingen als 6x3000 meter marathontempo, 3x10 kilometer progressief snel, en ik blijf niet achter! En mooier wordt het nog als die zware trainingen echt aanslaan en je beter en beter wordt. Spannend!

POV

Geen opmerkingen: