27 maart 2010

het haar gaat dr nog niet af

maar wat scheelde het weinig!

G opende in een vreselijk snelle sub 1.30 halve marathon, en was mooi op koers richting een sub 3.08 toen helaas de kramp in hamstrings toesloeg. Dit had hij noch de trainer voorzien, mogelijk dat het mooie maar hier en dar lastig te belopen parcours debet was. Heuveltjes, zandpaden...
E liep een heel goede 3.39.5x, heel goed, misschien dat een racebaan a la Rotterdam of Amsterdam of ... voor de nog benodigde 6 minuten kan zorgen...
L had een offday en offdays worden door meneer Marathon akelig ver uitvergroot.

Ikzelf liep de 28 in 1.57.06, dit ging ongeveer zo:
Ik had hoofdpijn, de hele nacht al, en enkele aspirines temperden dit wat. Wel of niet starten, wat te doen? Maar je wordt nooit een marathonloper door te voorzichtig te zijn dus gewoon ingeschreven en maar zien.

De start: twee man sprintten weg en ik kwam in een groepje van 3 terecht, die in een lekker gezapig tempo aankeuvelden, het voelde 'langzaam', mij hartslag was 135 wat volgens mij op 13.5 km/u hooguit duidde. Maar, 5 km 21.30, viel iets mee. Daarna hartslag richting 140 en 21.24, ook goed. Hierna liep het bij mij erg lekker, en, mede omdat mijn medelopers zeiden dat ze voor een Rotterdam onder de 3 uur aan het trainen waren, versnelde ik iets en liep in heerlijk snelle-duurlooptempo van 3x ongeveer 21.00, over de mooie, fantastische, paden rond Diever. Het leek wel alsof alle mooie parcoursjes aanelkaargeknooptwaren.

WAAROM HEB IK DE DIEVER MARATHON NIET EERDER ONTDEKT!!!!

De laatste drie kilometer voelden mijn benen wat 'leeg', maar het ging niet slecht. Een mooie prikkel voor Rotterdam waar ik nu verwacht de 5 kilometertjes in 20.30 of 20.40 te gaan lopen, uitmondend in 2.53 a 2.55.

Nu nog twee weken training te gaan, zie schema rechts voor planning;
ik zal met wapperende manen mijn duurloopjes volbrengen, misschien voor het laatst?

POV

Geen opmerkingen: