11 december 2010

Het Is Begonnen!

De marathontraining is begonnen, om even een mede-blogger te citeren;-)

Want ik heb aangeschaft de Saucony Progrid Kinvara, een wedstrijdschoen. Lekker licht, ik schat zo'n 160 gram, en er zit een sticker op de doos "Best Runner's world debut june 2010". Geen idee wat dat zegt maar het is vast wel goed.

Net voor het eerst erin gelopen, 7.5 km in 35.40. Ze lopen lekker, voelen erg licht. Tijdens het loopje nam ik mij voor om voluit naar Rotterdam te trainen. Alles geven in de voorbereiding (wat niet betekent: jezelf kapot trainen) maar zo slim en goed mogelijk te trainen. Ik neem op de koop toe dat ik door vervelende oorzaken hier moet afzeggen. Het is de paradox, voluit gaan met onvolledige kans op succes. Het is voor mij ook de enig mogelijke manier, want 'half trainen' vind ik saai.

Maar afgezien van de eventuele wedstrijd is natuurlijk de training op zichzelf al mooi. Ik verheug me al op de duurloop van 38 km en snelle training van 30/20/30/20/10/10/10 minuten H3/H2/H3/H2/H4/H1/H4 die op het ontwerp-schema staan.

POV

ps. natuurlijk werden wij opgeschrikt door dopinggeruchten uit Spanje. Ben benieuwd of de E*O geruchten waar zijn.

Geen opmerkingen: