30 december 2010

Vakantie / trainingsweek

Maandag en dinsdag heb ik 's avonds 45' hometrainer gedaan. Lijkt licht maar vergis je niet, ik probeer met HF140 te fietsen en dat is lekker.

Woensdag de traditionele oliebollentraining. Ik had last van mijn enkel dus even aftasten... het ging redelijk, de 6x2 minuten, drie ervan gingen rond de 17 km/u, de rest 14-15 ofzo. Wel last van een rare (schaats) pijn boven enkel. Mwah... rotterdam is toch nog 3 maanden ver.

Donderdag nog steeds last, maar ik wilde wel even goed trainen, want voor blijham (15 km) morgen, wil ik niet 'gas terug nemen', daar is het te onbelangrijk voor. Ik heb hometrainer stand 15, 2x20 km en 1x8 km in totaal 60 minuten gedaan. Met een HF van 140 trap ik dan 850 Kcal/uur weg.

Deze laatste training wordt vermoedelijk een belangrijk ingredient in mijn marathontraining: nu 60 minuten, uitbouwen naar 160 minuten met zelfde wattage, om zodoende mijn 'inhoud' te vergroten. Dit de komende 6 weken, en daarna de conditie omzetten naar loopvorm.

Geen opmerkingen: