25 februari 2011

Merkwaardige training

Vanmiddag overwoog ik dat het verstandig zou zijn om vanavond een rustige duurloop te maken, ofwel 20 km, ofwel 35, en dan zou ik zondag ofwel 35 ofwel 20 doen.

Zogezegd zo gestart, en ik begon aan mijn rustige loop. Beetje regen, saai weer.

Maar na 2 kilometer kreeg ik bedenkingen. Ik begon op te zien tegen de saaiheid van nog 18 kilometer op 11.5 of 12 km/uur te moeten afleggen in de donker wordende weilanden. Benen voelden best goed en sterk, daar lag het niet aan. Ik sloeg rechtsaf. En nog een keer. En toen was ik weer thuis, na 4.5 kilometer.

Wat nu?

Opeens dacht ik: LOOPBAND!!!

En op naar sportschool, waar ik nog 22 kilometer (!!!!!) gelopen heb incl 14 km aan intervals, gemiddeld 16.6 km/uur. Dit komt overeen met intervallen op de weg van gemiddeld 15.6-16 km/uur. De deskundigen vinden dit vast allemaal te snel en onverantwoord, maar ik vond het natuurlijk gewoon een zeer gave mooie training. Hier haal ik het juiste zelfvertrouwen uit voor Rotterdam.

Het is net of zo'n training er even 'uit' moet komen. De week is niet af zonder lange goede intervaltraining. En nu kan ik geheel relaxed een dag of 3-4 heel rustig aan doen, wat rustige kilometertjes zonder enige stress lopen.

POV

Geen opmerkingen: