03 april 2012

de weg is het doel

Dit hoorde ik vanavond, ergens tijdens de tweeduizendjes die we liepen,
Groep met PI, J, en ik.

Toen ik dit hoorde wist ik....
"het doel is het middel, en de weg ernaar toe het doel"

De dingen die je de hele dag door doet, misschien gedreven door een dieper liggend doel. Die dagelijkse dingen zijn het eigenlijke doel want juist dat zijn de dingen die helpen, even iets oplossen voor iemand, even een goed advies geven, een contactje leggen, iets toevoegen aan het leven, aandacht geven, aandacht krijgen. Dat zijn de dingen die bijdragen. Leven is het doel van het leven. Natuurlijk!!!


Maar... in het kader van de tweeduizendjes klopt het uiteraard niet. De tweeduizendjes zijn het middel tot het doel: de marathon. Overduidelijk. J, die het zei, verkeert kennelijk in opperste verwarring door doel en middel door elkaar te halen.
Ik zag direct mijn kansen toenemen om hem voor te blijven in Rotterdam. Zeker toen hij opeens meldde dat hij tijdens het 5e tweeduizendje ging afhaken, "ik begin wat moe te worden". Dat zijn teksten!

Zeer tevreden verliet ik na 6x2000 in gemiddeld 8.03, de baan. Hartslag vast op 148, prima. Niet moe na afloop, maar genoeg gedaan, totaal 25 kilometer.

POV

ps... nog iets over weg en doel:



"When an archer is shooting for nothing he has all his skill.
If he shoots for a prize of gold
His skill has not changed. But the prize
divides him. He cares.
He thinks more of winning than of shooting
and the need to win
drains him of power."

Chuang Tzu (300 BC)

Geen opmerkingen: