29 april 2012

een aantal dingetjes

1. De training. Ik heb even rustig aan gedaan. Morgen 10mijl Oldenhove, het wordt 'warm', we zullen zien. Ik verwacht er niet al teveel van, ik hoop alleen 'lekker te lopen', zodat er weer een beginnetje is voor de volgende trainingen en wedstrijden. Ik ga niet proberen de 'kop de goede kant op te krijgen', veel te veel moeite.

2. De marathontraining. Voor amsterdam doemen drie varianten op:
- hetzelfde trainen: fietsen, lopen, en hopelijk dat het dan wel lukt. Voordeel: weinig blessure risico. Nadeel: "als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg"
- 110-120 km/week in de voorbereiding. Dit is volgens deskundigen minimaal nodig voor een redelijke marathon. Kan kloppen. Voordeel: hier geloof ik in. Nadeel: iets hoger blessurerisico.
- een van bovenstaande varianten, maar dan met krachttraining. Dat betekent dat de tempo's iets rustiger worden en er 1 a 2x per week krachttraining (alleen voor de benen!!) gedaan wordt. Voordeel: hopelijk blijft die 'zere bovenbenen' spierpijn dan weg. Nadeel: onbekend, kan blessures opleveren.

Vermoedelijk komt nr 2+3 (120 km/week + kracht) bovendrijven.

3. Olympische spelen. Mijn voorstel zou zijn aan het NOC om het beleid te veranderen. In plaats van zo weinig mogelijk sporters sturen, zo veel mogelijk sturen. Reden: sporters vinden het fantastisch om naar de OS te gaan; en de NOC en andere bonden zijn er om de sporters te steunen (echt helemaal nergens anders voor). NOC WORD WAKKER!!!!!! (en stuur gewoon die drie marathonlopers).


Ok dat was het dan weer eventjes voor nu

POV

Geen opmerkingen: