01 juli 2012

Appingedam.... dilemma's....

Appingedam 10K.

De wedstrijd: uitgestapt na 3.5 km.

Redenen:
a) Ik was 18.15 in Appingedam, auto parkeren, naar inschrijfbureau inlopen, inschrijven, naar auto, startnr op etc, en daar stond ik dan, nauwelijks warmgelopen, aan de start. Te korte voorbereiding, te gehaast. Maar of dit echt wat uitmaakt blijkt pas tijdens de wedstrijd.
b) Nog niet helemaal hersteld van de dinsdagtraining. Maar zoiets blijkt pas tijdens het lopen: je voelt wat vermoeidheid of zware benen.
c) Te warm. Het was denk ik 23 a 24 graden, warmer in elk geval dan de vorige 'warme wedstrijden' in Oldehove en Gieten. Maar hoe het echt je lopen beinvloedt blijkt pas tijdens de wedstrijd.
d) Te snelle start. Ik las dat groep J. onder de 11.00 doorkwam op de 3, en daar zat ik maar 15 meter achter.

Al met al, ik wilde de 'kans' om snel te lopen niet voorbij laten gaan. Maar toen eenmaal bleek dat het er niet inzat stapte ik uit, om benen te sparen voor andere wedstrijden. Want het voluit uitlopen van zo'n warmweer wedstrijd komt me op een week herstel te staan en ik zou mijn doel: snelle tijd, toch niet halen.

Na afloop werd me natuurlijk nog slapte en 'afgang' verweten. Nu nog even iemand opzoeken die zegt "verstandig, goed gedaan dit uitstappen". Of ik kan het gewoon tegen mezelf zeggen natuurlijk.

POV

ps.. wat nu: mogelijk morgenavond lopen 10k, of anders volgende week dinsdag 10k. Ik neig naar volgende week dinsdag omdat ik me dan goed kan voorbereiden en omdat het dan ook kouder is.
Daarna is het afgelopen met de pogingen tot snelle 10k, want begin ik met de marathonvoorbereiding: rustig trainen, rustig fietsen.

ps2.. De Tour is begonnen. En Lance wordt voor de zoveelste keer beschuldigd van dope gebruik. Ik hoop dat men nu echt eens doorpakt om deze bedrieger voor eens en voor altijd uit de sport te knikkeren. Maar ik heb goede hoop, nu het USADA de getuigen die het opvoert, anoniem houdt. Zodoende heeft Lance c.s. geen intimidatie doelwit en hopelijk durven de getuigen daadwerkelijk te getuigen. Originele text: "USADA has said at least 10 former Armstrong teammates and associates will testify against him. The agency has said it would keep their names confidential to protect them from intimidation "

Geen opmerkingen: