10 juli 2012

10k (of iets minder) in 37.40

De Diever Brinklopen:

8 rondjes van 1.25 km.
Elk rondje een afsnij stoep / afsnij stukjes gras (3x) - binnendoor optimale route... daardoor 9.7 op Garmin
1x misgelopen (kostte me 5 seconden)
klinkertjes overal (en dat terwijl het in mijn herinnering toch een stuk asfalt bevatte)
Vrij drukkend benauwd weer.

Maar al met al was ik wel tevreden, ging aardig goed, hoewel ik niet de superbenen van een paar weken geleden had. Wel gewonnen, da's altijd lekker natuurlijk, eindsprintje laatste 50 meter gewonnen.

Ben blij dat ik nu weer even in een 'duurperiode' terechtkom, wat rustig trainen, niet hoeven nadenken over pieken etc... gewoon wat op inhoud trainen, basis, masterplan....

Achteraf, deze periode, ging Gieten half mei waarschijnlijk nog het beste en had ik daar, indien goed weer, de 37.30 kunnen aantikken. Maar ook vanavond en de paar andere wedstrijdjes waren genieten, lekker lopen zonder blessures, en aantal hele mooie trainingen.... Met 37.30 is overigens theoretisch een marathon van 2.53-2.55 mogelijk. En mentaal is dat ook weer lekker, om met 'voldoende snelheid in de benen' de marathontraining in te kunnen gaan.

POV

Geen opmerkingen: