29 juli 2012

Lauwersoog-Ulrum; Olympische Spelen

Een lekkere trainingswedstrijd: 1.25.42. Omdat al mijn concurrenten op vakantie zijn, werd ik derde in de 40+ en verdiende zo nog wat benzinegeld. De beloofde windmee was er, de beloofde 15.8 graden niet. Want het voelde als 22 graden ofzo... vooral omdat we, windmee lopend, onze warmte niet kwijt konden.


De wedstrijd: eerste 2 km: 7.32, vlot, maar voelde gemakkelijk. Daarna een kilometer of vijf telkens 3.55-4.00 per km, en ging al moeilijker, voornamelijk omdat het te warm was. Doorkomst 10k 39.33, 15k 1.00.10, en eindtijd 1.25.42.

Een mooie loop, ik heb nergens geforceerd, net aan de gemakkelijke kant van de grens gelopen. Maar was wel zwaar door de warmte en vandaag wel wat spierpijn.
POV

ps1. eigenlijk wilde ik stiekem harder, maar de echte power die ik 15 jaar geleden had, lijkt steeds verder weg te glijden. Ik lijd aan de ziekte 'veroudering' waardoor er elk jaar een procentje van je kracht afgeslopt wordt. Maar ben heel tevreden hoor...

ps2. de Olympische Spelen: ik kan het niet op, het is te veel, teveel indrukken, teveel verhalen... aan de andere kant... wat moet ik met judo.







Geen opmerkingen: