01 december 2007

1 december, de serieuze training neemt een aanvang

Hoi,

1 december, de dag dat marathonlopers opeens beseffen dat de marathon niet eens meer zo heel ver weg is, nog slechts een dag of 135, of minder. De dag dat atleten mij opeens sms'en om een schema, de dag dat Haile G. weer op tv is. Ook de dag dat ik me bedenk dat het eigenlijk bijna leuker is om als trainer anderen hard te laten lopen dan om het zelf te moeten doen.

Mijn eigen marathontraining: deze week de intensievere training weer opgepakt en ik heb dat gemist, het lekkere scheuren en het goede gevoel in de benen daardoor. Woensdag met loopgroep snelle intervallen gedaan (lopers inhalen etc), vrijdag 6x300 T15 en 6x300 T18 (wind mee), vandaag 5x1000 4.00/3.45/3.50/3.50/3.40. Benen zijn sterk maar ik ben het snellere tempo nog altijd wat ontwend, zie het niet direkt gebeuren om bijvoorbeeld een halve marathon in 1.20 te lopen.

Maar, tijd zat, en er zijn allerlei veel belangrijker dingen, het lopen is echt pure ontspanning.

Morgen misschien een lange duur... En ik zal over een paar dagen mijn eigen schema dat ik wil gebruiken, hiernaast in de links neerzetten.



Groet.POV

Geen opmerkingen: