15 augustus 2010

Iets mentaals, denk ik... of...

Gisteren meteen weer de marathontraining opgepakt, niet denken, gewoon doen, 62 kilometer fietsen @30 km/uur, mooi tochtje assen/norg/haulerwijk/7huizen, het ging eigenlijk best makkelijk, geen enkele spierpijn oid. Dit betekent natuurlijk dat ik in 7huizen vrijdag niet zo goed mijn best gedaan heb. Ik heb daar 2.5 kilometer in 9.15 gelopen en vervolgens nog 4.5 in 19 minuten (uitlopen). Als ik het goed heb is de stand G-P nu 4-4.

Vandaag 25 km in 2.08, een zodanig rustige duurloop dat ik er helemaal niet moe van werd. Lang en saai. Maar het bier vergoedde veel.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ik nu sterker ben dan er in wedstrijdjes uitkomt. Op een of andere manier is er een soort blokkade bij wedstrijden. Of het is teleurstelling dat het niet gaat zoals vroeger, waarna ik mentaal al snel de handdoek in de ring gooi. Misschien ging het bij eerdere goede wedstrijden ook erg zwaar maar herinner ik me alleen het gemak. Misschien moet ik die blokkade wel hardhandig bestrijden. Misschien is deze hele alinea gewoon een verzinsel. Ergens neemt dit soort denken iets weg van de gewone trainingservaring (mooie tochten, lekkere trainingen, etc etc etc). Ik ben zelfs geneigd alle wedstrijden tot aan Berlijn maar over te slaan.

Morgen of dinsdag doe ik zo'n max. testje op loopband, kijken hoe de echte conditie is. Er zal een grafiek verschijnen. Telkens 4 minuten lopen, met snelheden oplopend van 12 tot (denk ik) 19.2 km/u, misschien haal ik de 20 km/u ook wel, zou me verbazen, maar wie weet.

POV

Geen opmerkingen: