01 maart 2011

Wat snel leeg gaat wordt snel weer gevuld

Zeker zeker

Deze woorden zijn multi interpretabel

Maar in dit geval slaan ze op training: als je een snelle duurloop of lange intervaltraining doet wordt de voorraad koolhydraten snel geleegd, en daarna krijg je al snel vreselijke honger en na tien pannenkoeken is de voorraad ook snel weer bijgevuld.

Als je een langzame duurloop doet wordt de voorraad langzaam geleegd en daarna ook langzaam weer aangevuld. Want de reactie is niet zo sterk, je lichaam 'weet' niet dat de voorraad leeg is omdat het zo geleidelijk is gegaan. De kikker wordt langzaam gekookt.

De training vanavond: ik had nog spierpijn, ik denk eigenlijk dat het van donderdag/vrijdag combi kwam. Maar ondanks de spierpijn kon ik toch redelijk gemakkelijk de 5x1600 lopen, in zo'n 6.22 per stuk. Niet al te moeilijk, maar als ik harder ging kreeg ik meer spierpijn dus dat dan maar even niet.

De grafiek:

Geen opmerkingen: