29 maart 2011

Goede lange training. Stijgende kansen.

Vandaag wilde ik ekspres een hele lange buiten (niet-loopband) training doen, om weer te wennen aan buiten hard lopen en te kijken hoe goed enkel en benen zich dan houden.

En het ging goed.

Eerst 7 km in 31 minuten, iets onder marathontempo. Dan inlopen/oefeningen;
Daarna 4x2000 in 7.50/53/53/46. De eerste drie voelden verrassend gemakkelijk, de vierde was wat sneller maar niet moeilijk.
Vervolgens uitlopen, en er stond ZESENTWINTIG kilometer op de teller.

Na afloop: niet moe, fris. Nu, thuis, voel ik in de verte mijn enkel iets (dit is altijd zo na blessures, je denkt elk klein dingetje te voelen, dit is ook herstelbevorderend omdat je je goed bewust bent van de pijntjes).

Nu zit alleen het gebrek aan lange duurloop mij nog wat dwars, aan andere kant wel 'veel' getraind. Zondagmiddag nog 45 km gefietst/erg gemakkelijk, maandag 13 km rustig. Nouja... de duurloop kan nu niet meer dus ik ga de marathon gewoon 'zonder' doen. Weggaan op 2.56 ofzo en we zien wel. Voordeel van die niet gelopen duurloop is dat ik gewoon blanco erin ga, niets te verliezen, dat is ook wel lekker, relaxed, geen stress.

POV

Geen opmerkingen: