26 juli 2011

boom omgezaagd

Vandaag dan de boom aan zijkant van mijn huis omgezaagd. Het was 5 jaar geleden een kleine struk maar inmiddels had de stam een diameter van 10 cm bereikt.

En nu zoon T. bij mij was grepen we de gelegenheid aan. Bomen zagen is toch een mannendingetje. Ik zagen, hij tegenhouden. De buurvrouw zag alles met een tevreden glimlach aan. Nadeeltje: ze moet nu tegen een meter hoge en drie meter lange bos takken aankijken.

Ook hebben we even hardgelopen, ik een kilometer of 8, en hij de geitjes voeren.

Ik had een enorme berg spierpijn, nadat ik ook zondag tot 16 km lopen en 28 km hometrainer fietsen was gekomen. En, spierpijn is, in tegenstelling tot wat sommige mensen denken, een goed teken. Want, er moet iets vernield worden voor er iets beters kan groeien. Als je altijd binnen de grenzen traint dan 'weet je lichaam het nu wel'. Pas als de inventaris kapot wordt gegooid koop je nieuwe borden.

De benen denken nu: even een paar daagjes alleen maar licht trainen. Het is een misvatting dat intelligentie in de hersenen schuilt. De benen hebben zelf hun eigen intelligentie en geven feilloos 'naar boven' door: nu even rustig. Ik zag zo'n boek liggen, 'wij zijn onze hersenen': TOTALE ONZIN. Hardlopers, trap er niet in. Zo'n titel suggereert dat 'ik' 'in' 'de hersenen' zit. Wij hardlopers (mensen) zijn niet beperkt, we zijn grenzeloos.


POV

ps. ik wil vaker 'totale onzin' schrijven, weet niet, voelt lekker....

Geen opmerkingen: