30 juli 2011

interessant duurblokje

Woensdag was nog bagger. Een 8 km duurloopje @11 km/u, en om de paarhonderd meter een soort 'steek' in mijn bovenbeen. Ik leek weer terug bij af te zijn. Wat gegoogeled, en ik kwam (toch) op het 'pinched nerve' symptoom uit. Dit betekent dat er ergens een zenuw geirriteerd is (waarsch ischias zenuw gerelateerd aan SI gewricht), en dat geeft ergens anders (benen/kuiten) 'steken'. Dit kan volgens Google met 'conservatieve therapie' worden opgelost. Mijn conclusie: IK KAN DUS GEWOON TRAINEN!!

Donderdag 30 km fiets en 8 km loop, dit ging vrij soepel. Maar ik durfde geen tempo.

Vrijdag 33 km fiets en 5 km loop, dit ging redelijk. Ik liep 5x200 T15, niet echt soepel.

Vandaag: tijdens halve marathon Lauwersoog: 2 km rustig (9.00) en daarna 6 km T16 (22.29) en rustig uitgelopen, totale looptijd 1.33. Ik was eigenlijk heel verbaasd dat ik zomaar ongestraft 6 kilometer 'tempo' kon lopen. Het ging tegen mijn max aan hoewel niet 'rammen'. Hartslag torende boven de 160 uit wat een goed teken is, het geeft aan dat mijn benen kennelijk sterk genoeg zijn om de hartslag lange tijd hoog te houden. (soms nl gebeurt het ook wel eens bij marathonlopers dat de hartslag laag blijft en de benen moe zijn, een teken van uitputting).

POV

ps... voor wie wil weten hoe ik er tegenwoordig uit zie:



Wel jammer dat de fotograaf mijn benen 'eraf gezaagd heeft'

Geen opmerkingen: