10 juli 2011

familiedag training

Dit moet de grootste groep zijn geweest, aan wie ik ooit training gaf, zo'n 40 mens!

Het was een geslaagde training, met wat lastige coordinatieoefeningen (waar je overigens niet harder van gaat lopen) en met de nodige pit erin: heuvelaf/op sprintjes. Tevoren had ik iets gemengde gevoelens: zou dit wel goed uitpakken. Want je kan verschillende typen training kiezen voor zo'n groep: wat oefeningen en rustige intervalletjes, of iets pittigers met enig risico op verrekkingen of echte spierpijn. Meestal valt dat risico mee: de minder sterken zjin snel uitgeschakeld; de sterken zijn sterk en 'kunnen het wel hebben', en vaak voelen we de bui al hangen als we niet helemaal okee zijn; maar nu toch 1 verrekking en wat spierpijn hier en daar.

Martijn won voor Fokke, een verrassing omdat Fokke in de voorronden een uiterst sterke indruk maakte. En, omdat ik tijdens de warming up toevallig juist Martijn van zijn plaats trok (tijdens de 'trek elkaar van zijn plaats' oefening), voel ik met toch wel een beetje de morele winnaar van dit geheel. Of...

POV

ps.. vandaag begonnen de eerste vragen mbt marathonschema's Amsterdam te komen. Ik heb dan ook een nieuw 'masterplan' in de maak, ik zal een eerste opzet een dezer dagen versturen.

Geen opmerkingen: