03 juli 2011

Wedstrijdje

De Asser stadsloop: een 5, 10, of 21.1 kilometer. Goed gemeten, en een snel parcours. Maar natuurlijk, omdat het heel goed gemeten is, vallen hier en daar de tijden wat tegen. Parcours is simpel: langs kanaal heen, brug over en terug; lusje door de binnenstad. Dat 1, 2 of 4 (+lusje) keer.

Zaterdagavond: als ik er zelf alleen heen had moeten gaan was ik wrsch niet gegaan, maar twee collega's pikten me op en een kans om collega's eruit te lopen laat ik natuurlijk niet liggen! Dus dan toch maar op naar de wedstrijd.

Ik liep de 5 kilometer (of eigenlijk 5.05 volgens de Garmins der deelnemers),
het ging redelijk: 18.50, hiervan de eerste 4 km in ongeveer 14.40, maar omdat ik na zo'n 3.5 km mijn beenblessure ging voelen heb ik de laatste kilometer niet vol doorgelopen, dat durfde ik niet. Na finishen (als 5e ofzo, misschien heb ik nog een masters prijs liggen), nog even de collaegaeae aangemoedigd die de 10 liepen, een minuutje of 44. En ook mede loopgroepster Dorine, die ergens in de 49 minuten ongeveer finishte.

Ik vraag me af of ik nu e.e.a. weer verziekt heb, met dit loopje, ik voel vandaag namelijk weer hetzelfde als drie weken geleden: stijf in heup/rug en zeer been. De marathon van Amsterdam die in de planning lag, komt nu toch wat op de tocht te staan. Vanochtend rustig getraind, geen tempo's, dat ging goed. Vanavond nog een rondje gefietst, even langs de bossen van Norg om een parcoursje te meten ivm komende zondag (of heb ik nu al teveel gezegd?!!?).

Qua blessure: dan toch maar plan B: langs bij de chiroprakter, om e.e.a. eens goed recht te zetten.

POV

Geen opmerkingen: