30 januari 2007

een baantraining bij Groningen Atletiek

's ochtends heb ik kinderen van groep 7 van een basisschool in Roden iets verteld over 'De Marathon', in het kader van voorleesontbijt. Gewoon wat dingen verteld, zoals hoeveel moet je er voor trainen, waarom is het leuk (of niet leuk), hoe oud kun je hem al lopen, ook een oefening laten doen (hoekzit tegen muur, ze zullen morgen wel spierpijn hebben, hèhè).
En wat voorgelezen uit een boek.
Een leuke ervaring.

Ik had een 'vergadering na werktijd' bij mijn werkgever (ATOS Origin), te Groningen, en ik besloot aansluitend mee te doen met de baantraining van mijn vroegere trainingsgroep, Lange Afstand Groningen Atletiek.

Ik was te laat, kon nog net 4 minuten inlopen en 3 steigerungen, en daar begon het programma al. 6x1200 in 4.25/4.33/4.32/4.32/4.32, pauzes 200m in 1.10, daarna even langer pauze en een 4.18 achter Jacob Vos's brede rug aan gelopen. Een lekkere training, veel omvang, korte pauzes.

Dit ging boven verwachting goed, de souplesse en macht was aanwezig, de eerste 3 herhalingen liep ik zelfs heel gemakkelijk.

Morgen verder...
POV

Geen opmerkingen: