16 januari 2011

Marathontrainingsdag

Eindelijk dan lijkt de fitheid (en motivatie) gearriveerd. Na gisteren even 40' op hometrainer lostrappen, vandaag in totaal 33 kilometer gelopen.

Ochtend 6x4 minuten, voor mij kwam dit neer op 3x1000 iets boven de 15 km/u en 3x 'rustig'. Totaal 13 km. Avond: 10 km in 50.40 (HF124) en terug in 46.55 (HF132).
Dit alles ging probleemloos. Wel natuurlijk last van: liezen (iets), enkel (rechter), rechterknie. Maar dat zijn slechts groeipijnen in het traject naar Rotterdam.

En het werd ook wel tijd want over 12 weken is het al zover. Veel van de lopers die mijn 'masterplan' volgen, hebben de eerste hele lange duurloop (incl wandelpauzes!) al in de benen. KLASSE! Aan wie deze nog niet heeft gelopen: graag alsnog doen!!!! Kan ook gewoon op een doordeweekse avond, maandagavond van 8 tot half 12 (of ben ik nu te streng). Wat ik maar wil zeggen, bij de marathon geldt: wat je erin stopt komt eruit.

Eerste tussenstop is Apeldoorn, en ik heb voor mezelf een schema gemaakt tot dan toe. Het vervolgschema na Apeldoorn, ik zou het kunnen schrijven maar het zou nutteloos zijn omdat ik het toch weer zou herschrijven na deze eerste drie weken.

Schema Apeldoorn:

ma 12km loopband + 20km fiets hometrainer snel
di 10-15 km rustig
wo 12x400 vlot baan (1.23)
do 15-20 km rustig
vr rust
za 10 km
zo 34 km in twee trainingen
week: 100 km

ma 12km loopband + 20km fiets hometrainer snel
di 10-15 km rustig
wo 10-15 km rustig
do lange tempi (6x5' T15-16)
vr rust
za 25-35 km heel rustig
zo 15 km vlot (1.05)
week: 100 km

ma rust
di lange tempi 4x2000
wo 10-15 km rustig
do rust
vr rust
za 30' rustig
zo Apeldoorn 27

Na Apeldoorn: elk weekend 'iets langs', rond 20 feb een 38 km in 3 uur. Ongeveer 100 km/week, verder weet ik het nog niet. Natuurlijk allemaal lange tempo's en/of lange vlotte duurlopen. Maar hoeveel en wat precies, onmogelijk eksakt te zeggen. Want, ik en schema's, dat werkt niet zo enorm goed. Ik wil de vrijheid hebben om altijd te kunnen afwijken. En ik heb natuurlijk die vrijheid..hehehh.

POV

Geen opmerkingen: