14 september 2012

Het huisje heeft geen wifi

Sinds woensdag zijn we verstoken van wifi.

We kunnen wel inloggen op 'trentinonetwork', maar om daar een accountje aan te maken, maakt de loginprocedure een uitstapje naar paypal... Juist, die is geblocked omdat we NOG GEEN ACCOUNT HEBBEN!!

Dan maar vandaag op pad om wifi te zoeken. Voldoende wifi, een hotel binnengegaan, een uur wifi gekocht... helaas deediehetniet. Veel te traag, de bytes kwamen een voor een binnen. Geld teruggevraagd en maar weer de straat op.

In Canazei (IT) elke paarhonderdmeter even zitten, kijken of we ergens een passwordloze wifi hebben.

En ja... na al 10x gezeten te hebben, op slechts 200 meter van ons huisje, wil 'Netgear' ons toelaten.

Vandaar dit eerste bericht.

Later meer, want de zoektocht heeft zolang geduurd dat mijn laptop batterij nu op is.

POV

ps... heel kort:
Woensdag regen, ik alleen 10x30 sec hardlopen (7k)
Donderdag: mooie tocht van 65K, wel erg koud, er dwarrelden sneeuwvlokjes op de passen, en afdalingen waren niet te harden. Totaal 1900 stijgmeters. Ik had slechte benen.
Vrijdag: nog veel mooiere tocht, supermooie bergen (dolomieten), staken als keiharde granieten stenen een kilometer de lucht in (foto's volgen). Totaal 2100 stijgmeters (bijna 3 uur klimmen!). Ik kreeg een hongerklop. HH fietste ver voor allen uit.

ps2.... ondank de Stelvio etc, is mijn vorm, in elk geval fietsvorm, ver te zoeken. Ik kan niet hard bergop, ben te moe om op het vlakke tempo te maken, het enige lopen dat ik deed hier, ging met enorm zwaar ademhalen gepaard terwijl ik niet hard liep. Zit hier op 1500 meter, dat kan er iets mee te maken hebben.

Maar ik ga de vorm niet proberen te vinden want, zoals een wijs man ooit zei: "het zoeken naar iets blokkeert het vinden. De zoekstand is niet de waarnemingsstand.". De waarneming is dat het een fantastische avond is, nog niet eens koud, omringd door onzichtbare kilometerhoge bergen.

Geen opmerkingen: