08 september 2012

Winschoten

Team LA1, ofwel team Moviat, ofwel.... het winnende atletiekteam vandaag!

Wij werden derde overall en eerste atletiekteam bij de 10x10 Winschoten. Totaaltijd circa 6.27, ofwel 38.45 per 10k.
Ik liep zelf 39.16. Eerste twee K ging goed, zo rond 16 km/uur, daarna zakte tempo tot een aantal 1000jes van 3.55. Km 7, was een breekpunt met een 4.10 over de kilometer. Was vooral een mentaal soort probleem "ach wat is het toch zwaar en moeilijk". Daarna 4.04, 4.00 en 3.43, toch goed afgerond.

Tijd is natuurlijk niet echt goed, maar er zit denk ik een  minuut 'slecht weerbonus' in, het was max 24 graden. Dus een 38.laag kan bij goed weer wel. 37 hoog niet, denk ik... PI, aan wie ik me altijd meet, zit middenin de marathontraining en heeft meer inhoud, met een 38.40... verder was J.V. het snelste met een 36.29, en de rest van de groep toch slechts binnen de 2 minuten... De trainer in mij vraagt zich af: welk type training moet ik nu doen om die sprong naar 37, of 36, te maken. Of kan het gewoon niet meer....

POV

ps. Loopgroep roden liep ook goed, totaaltijd 8.15 ofzo, en er was speculatie over een compleet Damesteam volgend jaar. Dat kan vast wel....
We liepen met gastloper L.B., die een 44'er liep, ikzelf kwam tot 43.45 ofzo

Geen opmerkingen: