16 oktober 2012

de laatste trainingen.................

Vandaag 3x1600, ik liep 5.55, 6.05 en 3.00 (derde stapte ik uit). Ging best goed, maar stapte uit omdat ik geen zin had om mezelf te overbelasten. Want voel toch nog iets gevoelige bovenbenen. Wrsch ouderdom.

De 1.22 moet er nog altijd in zitten.. De 1.21.xx uiteraard, is nog volop mogelijk. Omdat:
- vorige week supergoede training
- vandaag tempo okee terwijl nog niet helemaal hersteld
- voldoende kilometers; voldoende lange trainingen; voldoende intensiteit in de periode (2-4 weken voor de wedstrijd) dat het er echt toe doet

Verder kwam ik er achter, ivm 'age grading', dat mijn feitelijke halvemarathonPR van 1.14.23, equivalent is aan 1.21.50 (en ter vergelijking aan 37.10 op de 10k). Dus wel zeer scherp en vrijwel onmogelijk met een beetje fantasie best goed te doen.


POV

2 opmerkingen:

tr. Henk zei

'... met een beetje fantasie best goed te doen.'
Zo mag ik het zien: vol zelfvertrouwen naar de start (en waarom niet: het loopt momenteel toch goed).

tr.Henk

paul oude vrielink zei

jahoor,
het kan misschien wel erg goed gaan.
we gaan het zien!