09 oktober 2012

mentale aspecten

Gisteren ging het nog beroerd.
Slechte benen, zelfs een soort spierpijn, maakten dat ik de rustige duurloop al na 5 km afbrak.
Zou ik dan zolang moeten herstellen van de 'zes zware dagen' vorige week?
Heb ik dan teveel van mezelf gevergd?
BBBENNN IKKK OVERTRAIND???!?!

Vandaag moest uitsluitsel brengen, de 1200 + 6x600 die op het programma stond wilde ik gebruiken om te weten te komen wat het nu zou zijn: harken en slechte benen of toch helemaal fit. Het was gewoon niet te bepalen hoe fit ik was door 'te voelen hoe je benen voelen'. De signalen zijn onbetrouwbaar, benen voelen wat gespannen en geprikkeld, wat moet ik daar nu mee.... hier kan de loper zichzelf niet 'mentaal overtuigen' dat hij 'fit is'. Er moet hard bewijs in de vorm van gelopen tijden komen.

Na de eerste meters van het 1200je voelde ik: dat laatste. Ging erg goed, liep 4.06... gaf nog wat extra gas om de mentale schade bij de overige atleten te vergroten, vierhonderd meter pauze, daarna de 600jes met telkens 1.15 pauze: 2.09/10/07/08/07/03.  Genieten!!

En een 'bevestiging dat het goed zit'. Ik hoef me geen zorgen te maken over overtraining of dat de komende trainingen te zwaar zullen zijn. Mentaal gezien hoef ik mezelf niet op te peppen of moed in te spreken. De zaken zijn immers duidelijk. 1.21 is gewoon mogelijk, ik hoef mezelf niet in bochten te wringen.... Er zijn nog een paar trainingen nodig: iets als 12x1000 in 3.53... dat gaat wel lukken denk ik.

POV


ps..schema:

wo 10k rustig (herstel)
do 20k rond 13km/uur
vr rust
za 10k rustig (herstel)
zo 25k incl 12x1000 (afwisselend duizendjes 4.40 en 3.52)
ma rust(ig)
di 15k incl rustige tempo's
wo 12k
do + vr rust /bietensap
za 6k /bietensap
zo Halve marathon voluit (uiteraard)


ps2.... vandaag/woensdag: supergoede benen, dat trainde lekker, 9k T12-13 gelopen.

ps3.... En Echt, Er Zijn Nog Steeds Mensen Die Bij De Naam Armstrong Zeggen: Leuk Dat Rapport Maar Hij Is Nog Nooit Positief Getest!

ps4.... NIKE steunt Armstrong nog steeds? Waarom!

ps5.... en (Armstrong) het grote draaien is begonnen. "Rabo ontkent alles". Wanneer zou 'renner 14' bekend worden?

ps6... die arrogantie...  http://www.nu.nl/sport/2933491/armstrong-ondergaat-mogelijk-test-met-leugendetector.html



Geen opmerkingen: