22 maart 2013

blokjes

Vanavond met angst en beven naar de loopband gegaan, zou mijn knie zich goed houden?
Voor alle duidelijkheid, de blessure is zo licht dat ik hem overdag niet voel, maar als ik na de training mijn knie (rechter) dubbel buig dan voel ik dat de kniepees iets gevoelig is. Maar de volgende ochtend is dat helemaal weg.

Het ging best goed, na 5 kilometer loopband even dubbelgebogen, 1x voorzichtig: geen pijn. Signaal op groen en nog 17 kilometer extra gelopen, waarvan zo'n 5 kilometer op 14.5k/hr. Hierin ook nog een testje want ik had a) klompen en b) wedstrijdschoenen mee. Hoe hoog zou de hartslag met beide schoenen en deelfde snelheid zijn? Klompen: 14.4 km/uur HF136; Tarther's: HF133.

Afgelopen blok van 6 dagen: 113 km. Een mooi blok
Nu 2 dagen rust.

Daarna: blokje 4 dagen proberen 90 km te lopen (waaronder 1x 35 ofzo).

Dan blokje 4 rustige dagen

Dan klap tot klap loop

Dan blokje 5 dagen 100 km

dan laatste rustige week.....

Het plan is nu overzichtelijk en bijna aftelbaar. Alleen de knie kan evt nog lastig worden....


POV

Geen opmerkingen: