13 maart 2013

Eind duurblok 3; evaluatie

Het duurblok heeft een week langer geduurd dan tevoren gepland. Nu in 29 dagen 382 loopkilometers en wat fietskilometers (56k equivalent) gemaakt, wat neerkomt op 92.5 loopkilometer per week, en totaal bruto incl fiets, 105 km/week. 2 lange duurlopen gemist en minder 'marathontempo' kilometers gemaakt dan gepland. Wel gecompenseerd door zoveel mogelijk 'zone 3', redelijke intensiteit, te lopen, meest boven de 12 km/uur en loopband altijd 13 km/u of sneller. Verder ben ik nu op 'wedstrijdgewicht', van 68 kg, hartslag bij vlotte intensiteit is goed laag dus basisconditie is uitstekend.

Al met al heb ik volgens mij de best mogelijke periode gedraaid, gezien alle problemen. Beenblessure is over, door 2 weken lang geen intensiteit te doen. Gisteren nog 6x1600 op 15.4 km/uur gelopen, wat voor het eerst zonder last ging. Kniepijn blijkt toch te komen van die zaterdagse duurloop in de kou, en is nu ook vrijwel weg.


Komende zaterdag ga ik 2 uur loopband lopen, ekspres rusten tevoren, zodat ik een goed beeld ga krijgen 'hoe het er voor staat'.

POV


ps... woensdagavond. Training ging goed. Kom met deze training op totaal 106 km in 7 dagen. Was wel op een of andere manier erg moe en leeg. Ook nog iets last knie. Oppassen. Maar onderliggend net onder de oppervlak ligt supervorm. Ik rust nu 2 dagen en dan zien we het.

ps2... het moet gezegd, we hebben een mooie groep. Echt iedereen is positief, taai & volhardend en dat met overvolle actielijsten, ingewikkelde dagschema's waardoor we soms op ons tandvlees het begin van de training halen....

ps3... tussenstand Joep: 105 euro!