04 november 2006

De Plantsoenloop

Gisteren de plantsoenloop 2006 gelopen, in 27.31

De start was goed en snel, het eerste van de 4 rondjes in 6.27. Maar de 2 steile en ...tig minder steile klimmetjes en 2 harde afdalingen, eisten al snel hun tol. De benen sloegen een beetje lam en na een tweede ronde van 6.49 volgden 7.10 en 7.05.

Ik had geen zin in pijn. Hierdoor iets langzamer dan vorig jaar. Maar het herstel is veel sneller gegaan. Ik ben wel tevreden over het herstel, ik voel me sterk. Ik had het idee dat ik beter een sprintcross had kunnen doen.

Tot aan de 'peizerloop' 10 kilometer zal ik me concentreren op vrij rustige trainingen, iets meer kilometers. Maar daarnaast zal ik wel de nodige intensieve trainingen blijven doen: 1x per week een forse krachttraining en 1x per week een training met korte snelle lopen, zoals heuvelopsprints, of korte (test) lopen. Dit alles met als doel om volgend jaar op de baan 1000-1500-3000 te lopen in 2.55/4.35/9.40 (doelen moet je altijd hoog stellen!)

Op die 10 kilometer verwacht ik dan 36.30 te kunnen lopen, wat een heel mooi resultaat in de wintertraining zou zijn.

Samenvattend: kracht goed, snelheid goed, duurvermogen nog iets onder de maat, geen blessures...

Paul

2 opmerkingen:

paul oude vrielink zei

Spijt: ik weet niet wat dat is, het lijkt een soort "met terugwerkende kracht had ik het anders moeten doen". Maar op het moment zelf doe je zoals je doet, soms om ondoorgrondelijke redenen, maar altijd is het definitief. Met spijt verwijder je je van jezelf (denk ik). Spijt hebben is stelling nemen. Maar je kan geen stelling nemen tegen jezelf (tenzij bij wijze van facade).

Teleurstelling: in het lopen ben ik niet teleur te stellen door resultaten, ik zou wel teleurgesteld zijn als ik niet meer kan hardlopen.

paul oude vrielink zei

...dank voor je reactie