20 oktober 2010

De training

Dinsdag iets langer ingelopen, en 1400-1200-1000-800-600 op de baan in gematigd tempo want ik wilde niet moe worden na de snelle maandagtraining. Gematigd is ca 14.5 a 15 km/uur. Totaal 17 km.

Woensdag iets langer ingelopen, en zo'n 8x400 in 91 a 96 seconden, rustig genoeg om niet moe te worden.

Na mijn besluit om niet in Etten Leur te lopen gaan tot mijn verrassing opeens allerlei mensen zich daar tegenaan lopen bemoeien. Er worden mij signalen gegeven. En omdat ik de wereld ben (alles wat je ziet en hoort is een afspiegeling van jezelf etc etc bla bla), neem is deze signalen serieus.

Maar daar blijft het vooralsnog dan ook bij. Want:
- laatste lange duurloop >28 km nu al 7 weken geleden;
- wel nog een 26 en een 28 in vlot tempo 5 en 2 weken geleden;
- 2 trainingsweken met weinig kilometers;
- ziek geweest.

Aan de andere kant zou het een leuk experiment zijn. Misschien is het wel een revolutionaire ontdekking om de laatste lange duurloop maarliefst 8 weken voor de marathon te doen!

POV

2 opmerkingen:

Flying Dutchman zei

Hallo,

je besluit om niet te gaan lopen vind ik moedig en juist.
Wanneer het een dwang wordt heb je het geheel niet meer onder kontrole.
Hierdoor wordt de droom een levensloper te zijn (en deze droom heb je) deels teniet gedaan.
Zou het misschien niet mooi zijn er een goede halve eruit te persen?
Ik zou dat doen, maar wie ben ik.....

Bert

Het begrip levensloper (Lebensläufer) heb ik van Dieter Baumann.

http://www.dieterbaumann.de/por-philo.html

paul oude vrielink zei

Ahhh

***tussen de regels door** kun je misschien lezen dat ik ***mogelijk*** nog niet heb besloten.

Er is trouwens nergens dwang, het begrip dwang is mij vreemd, in het lopen. Alles is uit vrije wil.

En ook daarom:

Ik weet niet of ik een 'levensloper' (in de definitie van Baumann) ben. Een levensloper neemt zich voor elke dag te lopen, terijl ikzelf soms wel eens dacht, dat het heel prettig zou zijn om een tijd niet te lopen.

Op dit moment vind ik het prettig om wel te lopen, maar misschien over een jaar niet meer???!!! Ik weet het niet.

De optie van een mooie halve is mogelijk, ik moet ook zien of er nog goeie trainingen volgen.... we wachten af.