31 oktober 2010

niet gelopen

Hoi,

Wegens pers. omstandigheden had ik geen tijd om in Etten Leur te lopen. Ik had graag gewild maar soms kan het niet..... een fantastisch naseizoen heb ik, eerst een niet-gelopen 2.54, toen een niet-gelopen 1.22. En helemaal niet moe, geen verstoring in opbouw, geen blessure opgelopen. Mooi.

Dus ik ben goed op koers voor Rotterdam Marathon.

Ik heb me alvast in schema's verdiept, en er zelfs eentje op internet aangeschaft, van Marius Bakken, voor niet alteveel dollars... Want ik was, gezien zijn kennis en ervaring en contacten met de Italiaanse en Keniaanse hardloopwereld, toch wel benieuwd.

En: het schema heeft mijn verwachtingen overtroffen! Heel goed gebalanceerd, mooie zware specifieke trainingen op het juiste moment in de marathonvoorbereiding, heel erg rustige duurlopen en nog wat andere belangrijke tips. Ik zal e.e.a. in mijn eigen gedachtengoed opnemen en vandaaruit mijn eigen schema's maken (op deze manier is er geen sprake meer van plagiaat. Trouwens, niemand kan ooit zeggen dat ideeen van hem/haarzelf zijn. Als je denkt ze zelf bedacht te hebben: dat is niet zo, je hebt ze ofwel gehoord ofwel ze worden aan je 'geopenbaard' in de vorm van een ingeving, en ingevingen zijn niet van jezelf).

Het schema lijkt verdacht veel op mijn eigen 'Masterplan' dat ik dit jaar heb toegepast bij een aantal atleten, vooral qua opbouw van trainingen (wanneer welke typen trainingen vallen). Er zijn wat verschillen bij de snelheid van duurlopen en de trainingen op 'rustige' dagen. Meer ga ik er niet van zeggen, koop zelf maar.

POV

Geen opmerkingen: